Z wykształcenia jestem filolożką klasyczną (specjalności: neolatynistyka, literaturoznawstwo, psychologia), pedagożką (specjalność: terapia pedagogiczna) oraz bibliotekoznawczynią (zainteresowania: UX, zrównoważony rozwój, edukacja czytelnicza i promocja czytelnictwa); z zamiłowania - humanistką wędrującą po szlakach mało uczęszczanych z wiarą w literaturę jako źródło prawdy o człowieku.
OBECNIE (najważniejsze działania)
Praca nad rozprawą doktorską (od 2016)
Pod kierunkiem prof. Barbary Milewskiej-Waźbińskiej przygotowuję rozprawę doktorską poświęconą analizie komparatystycznej dwóch dzieł z I poł. XVII w. dedykowanych Władysławowi IV Wazie: Gesta Everharda Wassenberga i Władysław IV Samuela Twardowskiego.
Moja praca naukowa związana jest z kulturą czasów dynastii Wazów, w szczególności z osobą Władysława IV Wazy (literatura panegiryczna i sztuki wizualne: malarstwo portretowe, ryciny), performatywnością oraz studiami nad ramą wydawniczą siedemnastowiecznej książki.
Projekt SON II Retrokonwersja zbiorów bibliotecznych Uniwersytetu Warszawskiego z zakresu nauk humanistycznych (2023-2025)
Odpowiadam za udział Biblioteki IFK w tym projekcie, który jest realizowany we współpracy z Biblioteką Uniwersytecką, Biblioteką Wydziałów Filozofii i Socjologii UW oraz Biblioteką Instytutu Historii Sztuki UW, przy wsparciu Biblioteki Wydziału Artes Liberales.
Projekt dofinansowano z programu Ministerstwa Edukacji i Nauki Społeczna Odpowiedzialność Nauki II.
Podstawowe kwalifikacje (wybrane)
uprawnienia do pracy w systemie Alma Ex Libris (2024) w zakresie udostępniania oraz edycji metadanych;
studia podyplomowe w zakresie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej (2018) na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, ukończone z wyróżnieniem;
studia doktoranckie (2015-2022) w specjalności literaturoznawczej na Wydziale Polonistyki UW;
magisterium (2014) w Instytucie Filologii Klasycznej UW w zakresie filologii klasycznej i neolatynistyki na podstawie pracy poświęconej epitalamiom Guarina z Werony (przekład z komentarzem i wstępem), utworom mało zbadanym i zachowanym prawie wyłącznie w manuskryptach (ocena celująca);
Stypendia i wyjazdy zagraniczne
paźdz.-listopad 2023
Tenerife Job Training, Back to Nature and Mental Welfare Course, szkolenie poświęcone zagadnieniom związanym ze zrównoważonym rozwojem
(Adeje, Hiszpania)
czerwiec 2023
CONUL (Consortium of National and University Libraries in Ireland and Northern Ireland) Library Staff Mobility Week (Dublin)
paźdz. - grudzień 2022
pobyt badawczy na Uniwersytecie w Konstancji (Niemcy), stypendium DAAD
wrzesień 2022
Uniwersytet Mediolański, indywidualne szkolenie w zakresie organizacji i funkcjonowania systemu biblioteczno-informacyjnego działającego w oparciu
o system informatyczny Ex Libris Alma
maj 2022
Uniwersytet Koҫ (Stambuł), Suna Kiraҫ Library, III International Library Staff Week "Constructing the Future (Innovation. Partnership. Sustainability)"
listopad 2021
Biblioteka Uniwersytetu Karola w Pradze, Staff Training Week
I poł. 2020
Biblioteka Uniwersytetu w Uppsali, wizyta studyjna
Uniwersytet Sztokholmski, studia częściowe (III st.)
listopad 2016
Uniwersytet Wiedeński oraz Österreichische Nationalbibliothek - tygodniowa kwerenda biblioteczna
kwiecień-maj 2016
Bibliotheca Augusta, Wolfenbüttel (Niemcy) - tygodniowa kwerenda biblioteczna
Wystąpienia (od 2019 do chwili obecnej)
czerwiec 2023
CONUL (Consortium of National and University Libraries in Ireland and Northern Ireland) Library Staff Mobility Week (Dublin, Trinity College),
temat: Concrete and green. University of Warsaw Library (BUW) building as an example of green sustainability (UX perspective)
czerwiec 2022
Gdańsk, VIII Konferencja Naukowa z cyklu Colloquia Neolatina (Uniwersytet Gdański),
temat: Externa tantum Regiarum virtutum lineamenta - kilka uwag na temat zastosowania podejścia performatywnego w badaniach nad siedemnastowieczną literaturą panegiryczną
maj 2022
Stambuł, III International Library Staff Week (Uniwersytet Koҫ),
temat: Reader-centered approach as a key feature of innovation
marzec 2019
spotkanie naukowe z cyklu Warszawskich Czwartków Staropolskich (UW),
temat: 'Virtus heroica' Władysława IV oczami historyka i poety
Dodatkowe kwalifikacje (wybrane)
podyplomowe studia glottodydaktyczne (2024) w Instytucie Badań Literackich PAN w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego (ocena bardzo dobra);
studia nad performatywnością i sztukami wizualnymi oraz poezją polską na Uniwersytecie Sztokholmskim (2020), ukończone z wynikiem celującym, połączone z prowadzeniem zajęć z języka polskiego jako obcego (z elementami kultury i historii Polski) oraz z literatury dawnej, ze szczególnym uwzględnieniem literatury staropolskiej;
a także:
specjalizacja nauczycielska w zakresie nauczania języka łacińskiego oraz uprawnienia do prowadzenia terapii pedagogicznej i zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju;
trzyletnie Studium Języka i Kultury Czeskiej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego;
doświadczenie dydaktyczne (oraz w zakresie wystąpień publicznych) - wraz z dodatkowym przeszkoleniem w tych obszarach; ponad 1300 godzin przeprowadzonych szkoleń, kursów i wykładów z zakresu zarządzania informacją, języka łacińskiego i języka polskiego, a także literatury dawnej i komparatystyki - dla firm i organizacji oraz dla studentów i uczniów na wszystkich poziomach edukacji;
znajomość języka szwedzkiego na poziomie B1 i języka angielskiego na poziomie B2/C1;
Inne działania (wybrane)
2015-2016
prace archiwalne związane z uporządkowaniem przechowywanej w IFK spuścizny po prof. prof. Adamie Krokiewiczu i Hannie Szelest;
organizacja międzynarodowej konferencji zorganizowanej w IFK z okazji Jubileuszu UW pn. Heredes et scrutatores (funkcja sekretarza);
wsparcie organizacyjne Ogólnopolskiego Kongresu Polonistycznego dla Nauczycieli Polonistów, Bibliotekarzy i Animatorów Kultury;
2004-2016
działalność zawodowa związana głównie z realizacją projektów (zarówno o charakterze popularyzatorskim, jak i naukowym) na rzecz czytelnictwa i bibliotek oraz promocją literatury i kultury polskiej;
a także:
akcje i projekty popularyzujące wiedzę o antyku (m.in. wykłady w liceach, zajęcia w szkole letniej języków antycznych) oraz o literaturze i kulturze polskiej;
koordynacja i prowadzenie spotkań konwersacyjnych w języku polskim (lato 2020) w działającym na Uniwersytecie Sztokholmskim Studium Języków Obcych (Språkstudion);
liczne kursy, warsztaty i szkolenia zawodowe, m.in. w zakresie: komunikacji na uczelni (w zespole, międzykulturowej, Deutsch an der Uni), nowoczesnej dydaktyki akademickiej, postaw równościowych, potrzeb osób niepełnosprawnych i zachowań w sytuacjach kryzysowych oraz język angielski na poziomie C1;